Zadajesz sobie pytanie – po co mi strona, skoro mogę budować swój biznes przez instagrama i inne social media? Oczywiście – możesz budować swój biznes wyłącznie w oparciu o social media, ale one nie zapewnią Ci tego, co da Ci strona www! Czy pomyślałaś, co się stanie, gdy pewnego dnia Twoje konta w social media znikną, zostaną zablokowane? Wydarzyć się może wszystko! Warto w takim wypadku mieć zaplecze w postaci strony www, która należy do Ciebie i masz nad nią kontrolę, nie jesteś zależna od twórców social mediów. Jakiś czas temu obserwowałam dwie dziewczyny, których konta z dnia na dzień zostały zbanowane zupełnie nie wiedząc czemu – poleciały zasięgi, a to ma ogromny wpływ na dotarcie do dalszej grupy odbiorców, zarobki oraz najzwyczajniej w świecie frustruje twórcę.
Strona www – dlaczego jej potrzebujesz? Poznaj 6 powodów!
Prezentacja oferty
To na stronie internetowej możesz w pełni przedstawić swoją ofertę. Nie ogranicza cię ilość słów w poście, możesz tworzyć obszerne, rozbudowane podstrony, wykorzystywać CTA, czy formularze kontaktowe. Nie grozi ci blokada konta bądź ograniczenie zasięgów. Tworzysz treści bez obaw, że złamiesz regulamin danej platformy i ktoś nawet złośliwie zgłosi twój post, po czym zostanie on usunięty. Jeśli zniknie twoje konto w social mediach, to strona nadal będzie ci służyć do komunikacji. W social mediach nie dasz rady zaprezentować oferty tak, jak na stronie www. Np. na instagramie ogranicza cię ilość słów, instastories znika, a zapisane stories są jedynie dostępne wtedy, gdy ktoś faktycznie wejdzie na twój profil (użytkownicy, którzy cię obserwują przeglądają feed i tam wyświetlają się twoje bieżące instastories oraz posty). Perfekcyjnie przygotowana oferta okraszona zdjęciami, grafikami, sprzedażowymi nagłówkami oraz przyciskami CTA skutecznie sprzeda twoje usługi.
Oszczędność czasu
Dobrze przygotowana strona odpowiada na pytania klientów, przedstawia wspomnianą przeze mnie ofertę, pozwala na złożenie zapytania/zamówienia, edukuje (za pomocą np. artykułów na blogu). Nie musisz szczegółowo odpisywać na pytania w DM’ach, czy komentarza, możesz przekierować potencjalnego klienta na stronę www do działu np. FAQ, czy określonego miejsca, gdzie znajdzie odpowiedzi na dręczące go wątpliwości. Dzięki temu oszczędzasz mnóstwo czasu, który możesz wykorzystać bardziej produktywnie, np. tworząc treści.
Zwiększenie wiarygodności
Dzięki stronie wzmocnisz pozycję eksperta. Będąc w social mediach możesz być ekspertem, tworzyć wartościowe treści, jednak wiele osób ma do SM mieszane uczucia bądź w ogóle z nich nie korzysta. Bądź marką, która jest dostępna dla wszystkich, zarówno dla aktywnych użytkowników social mediów i dla użytkowników, którzy korzystają jedynie z przeglądarek, a nie mają kont na Instagramie czy Facebooku. Jeśli budujesz wizerunek marki, własna strona to po prostu must have! Klient łatwo dotrze do oferty, sprawdzi dane kontaktowe, przejrzy realizacje, przeczyta opinie (wszystko to umieszczone jest w jednym miejscu, musisz oczywiście zadbać o czytelność i użyteczność stron). Dzięki tym prostym krokom wzrośnie zaufanie i zwiększysz szanse na kontakt oraz zdobycie nowego zlecenia.
Dostępność
Strona internetowa jest dostępna nawet wtedy, gdy ciebie w sieci nie ma. Docierasz do nowych klientów, którzy znajdują cię w wyszukiwarce lub trafiają do ciebie z reklam, czy poleceń. W dzisiejszym pędzie życia nie dasz rady być 24/7 jako jednoosobowa działalność w social mediach. Wyjeżdżasz na wakacje, robisz mniejsze urlopy, detoksy od social media, czy masz trudniejszy czas w życiu i nie masz głowy do aktywnego bycia w SM. Dzięki różnym narzędziom (a tych jest ogrom) klienci mogą samodzielnie zapisać się na konsultacje, kupić twoje produkty, czy zapoznać się z usługami i ofertą. Strona www pracuje cały czas!
Dotarcie do odbiorców
Dzięki własnej stronie www możesz dotrzeć do szerszej grupy odbiorców. Pamiętaj, że nie każdy korzysta z social mediów. Istnieją osoby, których wirtualny świat social mediów nie interesuje, ale pomyśl, że właśnie te osoby korzystają z sieci i szukają w niej różnych usług. Czy uda im się odnaleźć twój biznes, jeśli widnieje on wyłącznie w social mediach?
Strona www, a dalszy rozwój
Czy w social mediach jesteś w stanie pisać szczegółowe, napakowane wiedzą artykuły? Czy możesz tworzyć sklep i oferować produkty fizyczne/elektroniczne z intuicyjnym procesem zakupowym? Czy jesteś w stanie zrobić kurs i kampanię sprzedażową wykorzystując SM jako landing page czy newsletter? Odpowiedź jest prosta: NIE. Instagram i facebook to narzędzia, które w tym pomagają, natomiast zupełnie nie pomogą ci samodzielnie rozwinąć marki na szerszą skalę.
Czy masz już własną stronę www?
Jeśli zastanawiasz się nad tym, czy stworzyć stronę www, to po tym artykule już znasz odpowiedź. Nie zwlekaj! Co powstrzymuje cię przed jej przygotowaniem? Jeśli szukasz wskazówek, to śledź mojego bloga lub skorzystaj z mojego e-booka.