Skip to content

PREMIERA! Zobacz najnowszego e-booka „Newsletter na start” (kliknij tutaj).
Zacznij działać z MailerLite i rozkręć swój newsletter, dzięki podstawowej wiedzy i znajomości tego narzędzia!

Menu
0
Close Cart
Twój koszyk jest pusty

Zrób TO, aby Twoja strona przyciągała nowych klientów!

Czy jesteś jedną z tych przedsiębiorczyń, która narzeka na brak czasu? Skupiasz się na pracy z klientami, a „swoje sprawy” – to, co powinno być zrobione w firmie – odkładasz na później? Znam to doskonale! Sama mam ten sam problem – w pracy pracuję, po pracy mam inne zobowiązania… ale nowe produkty cyfrowe, Instagram czy artykuły na bloga niestety nie zrobią się same. No właśnie – dzisiaj chciałabym porozmawiać z Tobą o blogu, bo mam wrażenie, że to pierwsza rzecz, jaką odkładamy. W końcu nie jest aż tak ważna, a wymaga sporo pracy i czasu, prawda?

Błąd! Prowadzenie bloga firmowego może przynieść Ci naprawdę wiele korzyści!

Umówmy się, to już nie czasy, kiedy ludzie czytali blogi z czystego zainteresowania. Ale nadal szukają na nich informacji, recenzji, poleceń. A żeby do nich dotrzeć – wpisują swoje zapytanie w wyszukiwarkę, np. Google. Odpowiednio przygotowane artykuły mogą sprawić, że Twój blog pojawi się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania Google. Dzięki temu odbiorcy (i to tacy naprawdę zainteresowani tematem) mogą znaleźć Cię w sieci i właśnie od Ciebie czerpać bezpłatną wiedzę. A Ty, w następnym kroku, możesz przekierować ich do swoich płatnych produktów czy usług. Skoro ktoś szukał o nich informacji w internecie, to wzrasta prawdopodobieństwo, że zdecyduje się na zakup.

Blog buduje pozycję eksperta

Dzieląc się na blogu bezpłatną wiedzą, pokazujesz, że jesteś ekspertką w swojej branży. A skoro jesteś ekspertką, ludzie potencjalnie będą chcieli kupować właśnie od Ciebie, a nie od konkurencji. Więc jeszcze raz: zwiększa się szansa na pozyskanie klienta. Punkt dla Ciebie!

Blog kieruje do sklepu (lub oferty)

Wiesz już, że dzięki blogowi możesz pozyskać nowych odbiorców i stosunkowo łatwo zamienić ich w klientów. Tylko jak to zrobić? To prostsze, niż myślisz: musisz po prostu wpleść w treść artykułu informację o swojej ofercie i przekierowanie do niej. Sama robię to bardzo subtelnie: publikuję na blogu instrukcję związaną np. z obsługą sklepu WordPress, a na końcu informuję, w jaki sposób skontaktować się ze mną w razie pytań. Jeśli po przeczytaniu uznasz, że potrzebujesz mojego wsparcia, masz otwartą furtkę i wiesz, gdzie mnie znaleźć! To skuteczne rozwiązanie, ponieważ – jak już wspomniałam – jeśli odbiorca sam z siebie szukał informacji o WooCommerce, to znaczy, że ma z tym narzędziem jakiś problem. Być może bezpłatna dawka wiedzy, którą udostępniam, wystarczy mu w rozwiązaniu tego problemu. Ale jeśli nie – jestem do jego dyspozycji i przypominam mu o tym.

Blog pomaga recyklingować treści

Ostatni argument powinien przemówić szczególnie do osób, które nie mają czasu na prowadzenie profili w social mediach. Prowadząc bloga, możemy czerpać z niego garściami pomysły, a nawet gotową treść do postów na IG, FB itd. To się nazywa recykling treści: najpierw tworzysz jedną dużą treść, a następnie dzielisz ją i wykorzystujesz we fragmentach w innych miejscach w sieci. Takie podejście wiele ułatwia i pozwala oszczędzić mnóstwo czasu na tworzeniu contentu! A do tego mamy gwarancję, że wszystkie nasze treści są ze sobą spójne i spełniają identyczne cele. Same plusy!

Blog pracuje na Ciebie latami

Jedną z największych zalet bloga jest jego długowieczność. Posty w social mediach żyją najwyżej kilka dni – znikają w czeluściach algorytmu i rzadko kiedy wracają na oczy odbiorców. A wpis na blogu? Może pracować na Twoją markę przez miesiące, a nawet lata! Wystarczy, że dobrze go przygotujesz pod kątem SEO i zadbasz o jego aktualność – i gotowe. Jedna dobrze napisana instrukcja, poradnik czy case study może generować wejścia z Google na Twoją stronę jeszcze długo po publikacji.

To Ty ustalasz zasady

Social media są świetne, ale nie masz na nie wpływu. Dziś działają, jutro mogą przestać. Platforma może ograniczyć zasięgi, zbanować konto albo zmienić algorytm i cała misternie budowana strategia idzie w zapomnienie. Blog natomiast to Twoje miejsce w sieci, nad którym masz pełną kontrolę. To Ty decydujesz, co i kiedy publikujesz. Masz swoje zasady, swoje tempo i swoje archiwum treści, które zawsze możesz rozbudować albo zmienić.

Blog wspiera wszystkie działania marketingowe

Jeśli traktujesz blog jako centrum swoich działań online, możesz na nim opierać newsletter, social media, oferty promocyjne czy nawet lejki sprzedażowe. Każdy artykuł to nie tylko treść, to punkt zaczepienia, z którego możesz poprowadzić klienta dalej: do zapisu na listę mailową, do sprawdzenia oferty, do skorzystania z bezpłatnych materiałów.

No ok, ale jak założyć bloga na swojej stronie firmowej?

Jak pisałam – to całkiem proste. Blog jest jedną z domyślnych funkcjonalności WordPressa, więc nie trzeba instalować żadnych dodatkowych wtyczek. Aby blog zaczął działać, należy opublikować pierwsze teksty i dodać odpowiednią zakładkę do menu (lub np. udostępnić link w swoich social mediach).

Nie jesteś techniczna, ale chciałabyś bloga?

Nie ma sprawy – skorzystaj z mojej nowej usługi: Wsparcie techniczne dla biznesu. Napisz do mnie, aby ustalić termin i zakres współpracy, a potem tylko czekaj, aż zrobię resztę za Ciebie!

Nie masz czasu na pisanie?

Tą część pracy także możesz oddelegować! W tym przypadku „czarną robotę” możesz oddać CopyPauli, która wspiera w tworzeniu treści również mnie. A wysyłając jej wiadomość z hasłem: MIM, otrzymasz 10% rabatu na pakiety „Między wierszami” i „Od deski do deski”!

Cześć, tu Kasia!

media_in_motion_strony_www_6

Jestem web&graphic designerem; kocham życie, swoją pracę i… kawę! Pomagam małym i dużym firmom, które chcą kompleksowo zadbać o wizualne aspekty swojej działalności, w stworzeniu unikalnych miejsc w sieci (strona internetowa lub sklep), oryginalnych grafik i materiałów wspierających sprzedaż oraz spójnego wizerunku marki (branding).

PREMIERA! Zobacz najnowszego e-booka „Newsletter na start” (kliknij tutaj). Zacznij działać z MailerLite i rozkręć swój newsletter, dzięki podstawowej wiedzy i znajomości tego narzędzia!

Kategorie

Szukaj

Polecam

hostovita.pl

Masz pytanie? Napisz do mnie!

Zapisz się na newsletter i odbierz

dawkę wiedzy o web designie, tworzeniu stron
i WordPressie
2 razy w miesiącu!

media_in_motion_strony_www_16