Skip to content
Menu
0
Twój koszyk jest pusty

Migracja Mailerlite – z wersji Classic na Lite

Jeśli korzystasz w swoim biznesie z newslettera i wykorzystujesz do tego system MailerLite, to ten artykuł jest dla Ciebie! Czy wiesz, że do 31 stycznia 2024 masz czas, aby przenieść się na nową wersję MailerLite? Bezpłatne konta w wersji Classic zostaną zdezaktywowane, płatne plany będą w niej nadal dostępne, jednak nie będzie ona już rozwijana. Co dalej? Czy będzie można korzystać z darmowego MailerLite? Tak, darmowe konta (do 1000 subskrybentów) będą dostępne tylko w nowej wersji – Lite. MailerLite najpewniej dąży do całkowitego pozbycia się wersji Classic, dlatego zalecam migrację nawet z płatnych kont Classic. Dla twórców, którzy korzystają z newslettera regularnie, aby komunikować się ze swoimi odbiorcami, prowadzić kampanie sprzedażowe i chcą mieć zapewnione nowoczesne narzędzie – migracja jest koniecznością. Wersja Lite ma przyjaźniejszy interfejs (choć początkowo może on sprawiać wrażenie nieintuicyjnego) i posiada zdecydowanie więcej funkcji (chociażby rozwiązania z AI) oraz dodatkowe zabezpieczenia w postaci weryfikacji autentyczności domeny, które polecam wdrożyć, jeśli np. chcesz ograniczyć wpadanie maili do spamu.

MailerLite stworzył narzędzie za pomocą którego można migrować poszczególne elementy z wersji Classic do Lite. Zapytasz pewnie, co jest trudnego w kliknięciu przycisku „importuj”? Pozornie nic, jednak sama migracja obejmuje także działania, które trzeba podjąć przed jej wykonaniem oraz po gotowej migracji.

  • dane konta,
  • formularze,
  • pliki,
  • subskrybenci i grupy,
  • landingi,
  • automatyzacje,
  • szablony kampanii (jeśli wcześniej zostaną zapisane jako szablon).
  • statystyki – jeśli Ci na nich zależy, to możesz pobrać raporty (np. dla kampanii),
  • segmenty,
  • historia i aktywność dotyczącej automatyzacji (jeśli są one dla Ciebie ważne, dlatego polecam wyeksportować statystyki na których Ci zależy),
  • kampanie (w tym też Wersje robocze i maile z zakładki Wysłane; jeśli Ci na nich zależy, to wzory możesz wcześniej zapisać jako template).

[tip: tworzenie wzorów maili bardzo ułatwia pracę z newsletterem!]

  • zapisać kampanie jako wzór,
  • porządki na liście – przede wszystkim usunięcie nieaktywnych subskrybentów (w nowej wersji Lite nie będzie statystyk dotyczących tego, kto dawno nie otwierał maili, nie ma sensu przenosić użytkowników, którzy są nieaktywni, a za których musisz płacić, jeśli przekroczysz 1000 subskrybentów),
  • pobrać listę subskrybentów oraz grup (można je bez problemu wyeksportować w wersji CSV), aby w razie „w” mieć te listy na dysku,
  • porządki w kampaniach, formularzach, automatyzacjach, landingach – jeśli są przestarzałe, nie będziesz ich używać, to warto je przed migracją usunąć.

MailerLite zaznacza, że może być problem z przeniesieniem np. automatyzacji, czy formularzy, które zostały stworzone 10 lat temu i wcześniej.

  • Skonfigurować od nowa połączenie ML ze stroną / sklepem (jeśli masz w WordPressie zainstalowaną wtyczkę, to wystarczy podmienić w niej dostęp API na nowy; jeśli dodajesz kod do header.php, to musisz go podmienić na nowy – te dwa sposoby łączenia ML ze stroną nie powinny być stosowane równocześnie).
  • Podmienić wszystkie formularze, które są osadzone na stronie na nowe.
  • Zaktualizować linki np. do landing page, jeśli były tworzone w MailerLite
  • Ponownie przeprowadzić weryfikację domeny i zmienić/dodać rekordy DNS.
  • Przetestować zapisy na formularz.

Na stronie nie mogą równocześnie funkcjonować formularze MailerLite Classic oraz MailerLite Lite, wywoła to konflikt i formularze nie wyświetlą się prawidłowo. Gdy zmigrujesz już konto na wersję Lite, to korzystaj tylko z niej.

Zachęcam do korzystania z instrukcji, które przygotował zespół MailerLite, prócz instrukcji opisowych jest również tutorial video.

Jeśli ilość Twoich subskrybentów przekracza 1000, to zalecam od razu wykupić w wersji Lite płatny plan, aby zredukować niepotrzebne problemy z płatnościami i migracją subskrybentów. Po pierwsze: przeniesie się tylko 1000 użytkowników (resztę trzeba będzie ponownie synchronizować). Po drugie: MailerLite przy imporcie ponad 1000 użytkowników potrafi zablokować konto i działania na nim (np. wstrzymać kampanie), dopóki nie zostanie uiszczona opłata za plan subskrypcyjny.

Po migracji konta koniecznie anuluj płatny plan w Classic, jeśli z niego korzystasz, aby system nie pobrał opłat. Jeśli masz opłacony roczny plan Classic, można przenieść z niego środki na Lite, wystarczy skontaktować się w tej sprawie z supportem MailerLite.

Pamiętaj o tym, że jeśli po zapisie na newsletter (w wersji Lite) użytkownik ma otrzymać np. prezent w postaci pliku PDF, to musisz utworzyć automatyzację z wysyłką tego prezentu. W wersji Lite, gdy ktoś raz dołączy na jakąkolwiek listę, to nie musi kolejny raz (przy nowym landingu, czy kampanii) potwierdzać swojego zapisu. W związku z tym nie otrzyma maila z double opt-in (otrzyma go tylko jeden raz podczas pierwotnego dołączania do newslettera), a to zwykle w thank you page (w double opt-in) oferowano w Classic możliwość pobrania pliku.

Potrzebujesz wsparcia przy migracji? Czujesz, że ten temat Cię przerasta? Napisz do mnie: kontakt@mediainmotion.pl

Cześć, tu Kasia!

media_in_motion_strony_www_6

Jestem web&graphic designerem; kocham życie, swoją pracę i… kawę! Pomagam małym i dużym firmom, które chcą kompleksowo zadbać o wizualne aspekty swojej działalności, w stworzeniu unikalnych miejsc w sieci (strona internetowa lub sklep), oryginalnych grafik i materiałów wspierających sprzedaż oraz spójnego wizerunku marki (branding).

Kategorie

Szukaj

Polecam

hostovita.pl

Moje e-booki

Zapisz się na newsletter i odbierz

dawkę wiedzy o web designie, tworzeniu stron
i WordPressie
2 razy w miesiącu!

media_in_motion_strony_www_16